Tuesday, November 12, 2013



GEORGETA MINODORA RESTEMAN (III)

Mi-e dor de o țară...


Mi-e dor de o țară, ce mamă îmi este,
Mai mult decât ieri, mai puțin decât mâine,
Mi-e dor de pământ legendar, de poveste,
De macii din holde, de-o coajă de pâine

Coaptă pe vatră, în spuza fierbinte
Pe-o frunză de varză sfârâind pe tăciuni.
Mi-e dor de bătrânii-nțelepți, dinainte,
De țăranii onești, de românii mai buni,

Mi-e dor de-un meleag mângâiat de visare,
De Iancu Avram și de Ștefan, Mihai,
De munții Carpați, Bărăgan și de mare
De-o doină mi-e dor, plânsă-n frunza de mai.

Mi-e dor de o ie țesută din râuri
Și spice de grâne sau codrii-nfrunziți,
De floarea de colț, de munții cu brâuri
Scăldate în lacrimi de nouri zvârliți

Pe cerul trudind să rămână senin.
De toate mi-e dor, de-adevăr și dreptate,
De frați prigoniți peste tot de destin,
De-oleacă de bine, de frunți luminate,

Mi-e dor de Coșbuc și mi-e dor de Emin.
Azi, plânsul mă doare, toți ducem povară
Când muți, împietriți, asistăm la declin
Doamne, mi-e dor de o altfel de țară

Și în dar îi aduc azi un ram de măslin!

Limassol, Cipru, 29 iulie 2012












No comments:

Post a Comment